OFİSTE EGZERSİZ | Wellpoint

OFİSTE EGZERSİZ

Ofiste Egzersiz!

Geçtiğimiz haftaki sağlık bültenimizde Ofis Çalışanlarında Sık Gözlenen Rahatsızlıkları ele aldık. Özellikle Mesleki Kas İskelet Hastalıkları’na ilişkin detaylı bilgi aktarmıştık. Bu bültende ise bu rahatsızlıkları sizden uzun yıllar uzak tutacak pratik önerilerimizi bulacaksınız. Ofiste kolaylıkla yapabileceğiniz basit egzersizlerle kas iskelet sistemi sağlığı açısından sıkıntı yaşamamak elinizde.

Ofiste, masa başında bütün gün hareketsiz kalmak kas ve iskelet sisteminizi etkiler ve önemli meslek hastalıklarına neden olabilir. Bütün gün masa başında hareketsiz bir şekilde çalışmak, ofis çalışanlarının en büyük sıkıntılarından biridir. Çünkü hareketsizlik en basit sonuçlarıyla, bel, boyun ve sırt ağrıları gibi fiziksel sıkıntılar yaratır. Uzmanlar ofiste yapılabilecek basit egzersizlerle günlük hayatta daha sağlıklı ve dinamik kalabilmenin mümkün olduğunu belirtiyor.

Mola Vermek Önemli!

Yapılan araştırmalar meslek hastalıklarının yüzde 35’nin kas iskelet sisteminde meydana geldiğini gösteriyor. Ofis çalışanları bilgisayar başında ve masada uzun süre vakit geçirdiğinden ve hareketsizlik nedeniyle kas ağrısı sendromlarından bel, boyun, sırt ağrılarına kadar uzanan omurga sorunları ile karşı karşıya kalıyor. Bunların yanında özellikle el ve kollardaki tendon hasarları ve sinir sıkışmalarının da sık görüldüğü kaydediliyor. Bu sorunlar çalışanın yaşam kalitesini bozuyor ve çalışma performansını azaltıyor. Ofis çalışanları bu rahatsızlıkların oluşmasına ergonomik önlemler, çalışma arası molalar ve yapılacak basit egzersizlerle engel olabilir.

Oturarak Çalışanlara Öneriler:

•          Uzun süre oturmayın, arada ayağa kalkarak ofis içerisinde ufak turlar atın.

•          Otururken belinizi destekleyin.

•          Kol destekli sandalye kullanın.

•          Oturma yeri, masa, klavye, ekran ve farenizin yüksekliği dengede olsun.

•          Monitörünüzü tam karşınızda ve kol uzunluğu mesafesinde konumlayın.

•          Klavye ve farenizi aynı hizada tutun.

•          Ekranın üst yüzeyi göz hizanızda olsun.

Her saat başı bu egzersizleri yapın!

Önereceğimiz basit egzersizleri her saat başında tekrarlayarak hareketlenin. Çok kısa vaktinizi alacak bu egzersizlerle yeni saate daha zinde başlayabilirsiniz.

  1. Başınızı yavaşça öne, arkaya ve yanlara doğru eğin, hafifçe gerdirip dinlendirin
  2. Omuzlarınızı yukarı doğru kaldırın üç saniye süreyle yukarıda tutun. Bunu 10 defa tekrarlayın.
  3. Omuzlarınızı arkaya ve öne doğru daireler çizer şekilde hareket ettirin.
  4. Ellerinizi belinize koyup kürek kemiklerinizi birbirine yaklaştırın.
  5. Dirseklerinizi açın, gerdirin ve kapatın, el bileklerinizi dairesel hareketlerle çevirin.
  6. Ellerinizi açıp kapayın, sallayın.
  7. Ayak bileklerini aşağı yukarı ve dairesel hareketlerle çevirin.
  8. Ayaktayken belinizi yanlara ve geriye doğru hafifçe esnetin.
  9. Her fırsatta kalkıp yürüyün, dizlerinizde sorun yoksa asansör yerine merdivenleri kullanın.
  10. Ofis dışında haftanın en az iki günü spor yapın!

Ofis dışında haftanın en az iki günü düzenli spor ya da egzersiz yapın. Tempolu 45 dakikalık yürüyüş, yüzme, pilates veya yoga yapmaya çalışın. Bunlar omurga kas dengesini güçlendirir. Ayrıca spor sonrası fiziksel güç ve esneklik artarken, duruş bozukluğu ve stres de azalır.