Dijital Göz Gerginliği | Wellpoint

Dijital Göz Gerginliği

Dijital Göz Gerginliği

Bilgisayar hayatımızı kolaylaştırdı kolaylaştırmasına ama beraberinde birçok sağlık problemi de getirdi. Bel ağrısı ve duruş bozuklukları, varisler, karpal tünel sendromu ve dijital göz gerginliği bunlardan bazıları. Bu bültenimizde dikkat edilmediği takdirde birçok rahatsızlığı da beraberinde getiren dijital göz gerginliği, yeni ve tıbbi adı ile Dijital Görme Sendromu’nu ele aldık.

Bilgisayar başında zaman geçiren herkesin risk altında olduğu bir gerçektir. Dijital Görme Sendromu gözlerde iritasyon (kaşınma) ve kızarıklık, görmede bulanıklık, sırt ve bel ağrısı, baş ve boyun ağrısı ile kendini gösteren bir rahatsızlıklar kümesidir. Dijital aletleri kullanırken, özellikle uzun süreli kullanımda, gözlerin grafik ve düz yazılar arasında gezerken sürekli yeniden odaklanması ve sürekli hareket etmesi bu rahatsızlıklar kümesine neden oluşturur.

Dijital Görme Sendromu, bilgisayara bağlı rahatsızlıklar arasında bel ağrısını geçerek en sık rastlanan rahatsızlık olarak kayıtlara geçmiştir. Ancak bu rahatsızlığa sahip olan insanların ancak beşte biri bu hastalıktan muzdarip olduğunun farkındadır.

Yeni Dünyanın Hastalığıyla İlgili Çarpıcı Notlar

  • Bir insan normal şartlarda dakikada 15 ila 18 kere göz kırpar, ancak bilgisayar ekranına odaklanıp bakarken göz kırpma sayısı bunun yarısına iniyor.
  • 90’ların çocuklarıyla karşılaştırıldığında bugünün çocukları haftada 20 saat daha fazla dijital medya kullanıyor ve bu da önlem alınmazsa gelecek neslin daha da tehlikede olacağını gösteriyor.
  • Dijital içerikler artık binlerce pikselden oluşuyor. Bu yoğunluğa uzun süreli “maruziyet” de rahatsızlık için önemli bir etken. Bunu “pikselasyon” olarak adlandırıyoruz.
  • İki saat ya da daha fazla süreyle dijital bir ekrana bakıldığında gözlerde kuruma başlar. Bu kuruma iritasyona, gerginliğe, kızarıklığa ve ağrıya sebep olur. Gözdeki bu rahatsızlık hissi baş ağrılarının da önemli sebeplerinden biri olarak gösteriliyor.
  • Ofiste ekran karşısında çalışanlarda genellikle mesai sonuna doğru gözlemlenen genel kırgınlık halinin nedeni de Dijital Görme Sendromu içinde değerlendirilir. Gün boyu küçük figürlere ve küçük fontlara odaklanarak çalışmanın verdiği yorgunluktur.

Dijital Görme Sendromu’nu engellemek için önerilerimizi dikkate alın!

Bol bol su için: Göz kuruluğunu önlemek için günde en az 1,2L (200 ml’lik 6 bardak) su için.

Görme yeteneğinizi koruyacak yiyecekleri tercih edin: Izgaraya uygun yağlı balıklar, yumurta, brokoli, sarımsak, soğan, kabak, domates, havuç, kayısı ve yaban mersini (mavi yemiş).

Bir ekranın karşısında geçirdiğiniz her 20 dakika için 20 saniye 6-7 metre ötedeki bir nesneye bakın.

Dijital bir alete bakarken mutlaka dikkate almanız gereken noktalar:

  • Ekranı gözlerinizden makul bir uzaklıkta tutun
  • Görüş açısının göz hizasının az altında olmasını sağlayın
  • Ekran çözünürlüğünü ve parlaklığını gözlerinizi rahatsız etmeyecek şekilde ayarlayın
  • Yazı puntosu büyüklüğünü tarayıcınızda konforlu bir büyüklüğe ayarlayın

Masa başı çalışanıysanız ergonomi kurallarını dikkate alın:

  • Ortam genel aydınlatması kısık olmalı
  • Ekrana uzaklığınız 50-100 cm olmalı
  • Görme açınız ekrana 35 dereceden daha fazla olmamalı
  • Kolçaklı, beli / omurgayı destekleyen, gövdenizi dik tutan bir ofis sandalyeniz olmalı
  • Monitör tam karşınızda ve düz olmalı
  • Monitörünüzün en üst noktası göz hizanızda veya hemen altında olmalı
  • Klavyeniz kollarınızın üst kısmı yere dik olacak şekilde konumlandırılmalı

Bir ofiste masa başında ve ekran karşısında çalışıyorsanız geçtiğimiz hafta sosyal medya sayfalarımızda yayınladığımız “Ofiste Egzersiz” postlarını incelemenizi tavsiye ederiz. Hiç olmadı her saat başı mutlaka bir mola verin ve ofis içinde veya varsa oksijeni bol bir ortamda derin nefes alarak beş dakikalık küçük bir yürüyüş yapın! Bilgisayarın sizi hasta etmesine dur deyin.